Reklamationsbehandling

Reklamationen

Ønsker du at reklamere, skal dette ske umiddelbart efter, at fejlen er konstateret.

Transportskade og revner i glasset meddeles umiddelbart efter levering og påføres fragtbrev.
Ridser og urenheder mellem glaslagene meddeles senest et år efter produktionstidspunkt (se dato i glas)
Øvrige fejl meddeles senest indenfor gældende garanti periode på de enkelte produkter.

Gældende frister skal overholdes ellers bortfalder reklamationsretten. Beskadigede elementer eller anden former for fejl som burde være konstateret på elementer må aldrig monteres før en reklamation er indgivet på skrift/mail og at Total Døre & Vinduer har godkendt montagen på skrift/mail.

Det udfyldte reklamationsskema sendes retur til os. Vi vil herefter kontakte rekvirenten for eventuelle spørgsmål samt aftale en tid til besigtigelse og eller afhjælpning.

Vi skal gøre opmærksom på, at hvis reklamationen ikke er berettiget iht. nedenfornævnte  bestemmelser, regler, bilag og garantier faktureres for de omkostninger, vi har haft i forbindelse med reklamationen.

Reklamationsskemaer

Reklamationsskema 1 (døre og vinduer)

 

Reklamationsskema 2 (glas)

 

Før en reklamation

Det er vores målsætning at behandle din reklamation på en professionel og korrekt smidig måde.
Vi forventer derfor, at du er behjælpelig med at udfylde reklamationsskemaet i henhold til nedenstående retningslinjer.

Total Døre & Vinduer er underlagt Vindues Industriens Tekniske Bestemmelser, vores garantier og salgs- og leveringsbetingelser.
Før du sender din reklamation til os er det vigtigt at konstatere om manglen eller skaden er reklamationsberettiget iht. ovenstående betingelser.

Læs derfor reglerne og garantien grundigt inden du reklamerer.
Som hjælp kan du se nærmere på følgende bilag:

Du er naturligvis altid velkommen til at ringe til vores kundeservice, hvis du er i tvivl om hvorvidt din skade er reklamationsberettiget.

Vinduer og døre fra Total skal monteres i henhold til anvisninger i Totals montagevejledning. Ansvaret for korrekt montage påhviler vinduesmontøren. Skader opstået som følge af forkert montage er derfor ikke dækket af Totals produktgaranti.

Tolerancer:

  • udvendig karmmål +/- 2 mm
  • Udvendig rammemål +/-2 mm
  • Åbning i alu geringsamling +/- 0,4 mm
  • Krumning på pladedøre 5 mm på en standard dør 2120 m 

Generelt skal ”fejl” bedømmes fra 3 meters afstand og aldrig i direkte sollys.

Da træ er et naturprodukt, kan der forekomme vindridser, harpiksudtræk, samt struktur- og glansvariationer.

Pladedøre er beklædt med finer. Finer struktur er synlig gennem malingen, så dørpladen virker ru i sammenligning med f.eks. dørkarm af massivt træ. Betegnelsen glat dør betyder blot at den er uden profileringer.

Aluminium er et blødt materiale og skal behandles med stor forsigtighed. Henstilling af elementer bør derfor altid ske på et egnet materiale og f.eks. aldrig op ad en mur.

Overfladefejl på aluminium ridser, bobler, m.m. der er over 0,5 mm er reklamationsberettiget, såfremt de er synlige ved bedømmelse på 3meter, dog ikke i direkte sol.

Overfladebehandling, nuanceforskelle, fejl i materialet, og andre fejl i såvel træ produkter som træ-alu produkter skal bedømmes på 3 meters afstand og ikke i direkte sollys, i tvivlstilfælde afgøres reklamationen af Totals serviceafdeling ved besigtigelse. Er reklamationen ikke berettiget , faktureres for medgået timeforbrug og kørsel til besigtigelse.


 

Total Døre & Vinduer - Fiskeløkken 10 - 5330 Munkebo - Tlf.: 65 97 54 00 - Fax: 65 97 59 49 - Email: info@total-vinduer.dk
XS
SM
MD
LG